יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

מודלים של זוגיות

רוב הזוגות ובני האדם אינם מתכננים את מודל הזוגיות שהם יוצרים. לרוב מושפע כל אחד מבני הזוג מהמודל שגדל בו וראה בבית הוריו. טרם ימות הייעוץ המשפחתי והזוגי מיעטו אנשים לתהות באיזה מודל הם חיים, המודעות הנמוכה יחסית לימינו לא השביחה את הזוגיות ולא שיפרה אותה. זוגות שגדלו עם מודלים דומים זכו לפחות קונפליקטים מזוגות שהמודלים שבאו מהם היו רחוקים יחסית בסגנונם.
המודעות העולה וגוברת לאיכות הזוגיות העלתה לדיון נושא כמו מודלים של זוגיות, אלו נבחנים בין השאר בהדגמות גרפיות. אם נשתמש בשני מעגלים כדי לסמל כל אחד מבני הזוג תהיה מידת החפיפה בין המעגלים הדרך להדגים סגנונות של זוגיות. יהיו מעגלים שרק נקודת מגע אחת תחבר בינהם ואחרים ששטח החפיפה יהיה חלקי או מלא. מובן שעל הרצף בין שני האחרונים יש שונות בהיקף החפיפה. לא ניתן להציע עדיפות למודל אחד או אחר אלא שאלות בעניין רצונות כל אחד מבני הזוג. מוטב לבדוק אם שטח החפיפה נובע מהסכמה, עניין, רצון בשקט ובמיעוט קונפליקטים או צורך בקונפליקטים. 

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...