יום שני, 20 בנובמבר 2017

הכנת זוגות למודל הורות אישי

הכנת הורים למודל הורות אישי היא כותרת רחבה הכוללת נושאים ידועים מראש ונושאים הדרושים למוטרדות ההורים.
דוגמאות לנושאים ידועים מראש : ביטויי אהבה והרגשת ההורים ביחס לכך. פיתוח יכולות אינטלקטואליות, העידן החדש ושינויים ביחס למקומם של ילדים במשפחה, היותם מרכז העניין והעיסוק פיתח תחומים מקצועיים חדשים בתחום המשפחה. כגון: אימון הורים, ניהול סמכות הורית, הדרכת הורים ועוד. ליווי הורים אינו הגדרה מוכרת על ידי המוסדות אך נעשה לרוב על ידי אנשים שהידע שלהם צמח בעולם הטיפולי וההנחייתי. בשונה ממטפלים משפחתיים מלווה הורים מאמין בצורך של ההורה במרחב ובקשר שאינו מחייב עם איש מקצוע.
ליווי מקצועי מסייע בשלב הראשון להורה להבין את מרכיבי החששות שאינו מודע להם ולהתמודד בינו לבינו עם קשיים שבעבר היה נעזר בחבר כדי לחשוב עליהם. העולם המקצועי ומושג כמו ליווי הורים מזמן פרטיות לילד ולהוריו לחשוב ולמקד את רצונותיהם ביחס  לצרכים ייחודיים לילד. ליווי הורים הוא הזדמנות להבין את מערכת יחסים עם אחד הילדים במשפחה בלי להיכנס לעומק הרגשי ותוך הבנת מערכת היחסים והדימויים שיש להורה עלהילד או הילדה. עומס רגשי לפני מצבי מעבר של ילדים יכול להשתחרר אצל ההורה בעקבות ליווי הורי קצר מועד.
הנושאים המרכזיים העולים בשלבי משבר מתבטאים דרך השאלות: "האם הילד הבין שהוא אהוב"? "האם היותנו אנשים מרוכזים במחשבה ובהתפתחות מקצועית השפיעה באופן מבלבל"? היתכן שהילד היה במרכז הבית עד כדי אבדן הסמכות ההורית או שמדובר בהשפיה סביבתית"?
סגנון הקשר הזוגי של ההורים משפיע על סגנון התקשורת והקרבה בינם לבין הילדים. זהו נושא שאינו מדובר משום שאינו ניתן לתכנון או להכוונה אך מוטב להיות מודעים לו.

בחירת סביבת המגורים דרך בדיקת מוסדות החינוך הזמינים והרמה הכלכלית של תושבי האזור יכולה לעזור להורים למתן מתחים כלכליים המצויים בכל מקום.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...