יום ראשון, 19 בפברואר 2017

תפקוד הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז

צרכי מערכת החינוך מגדירה ילדים עם מגוון קשיים תחת הכותרת " קשיי קשב וריכוז", מי שלא מכיר ילדים במצבים מגוונים רואה בעיני רוחו ילד /ה המתקשים לשבת שיעור שלם במקום וזקוקים לתנועתיות רבה.
זו אחת הקבוצות הנכנסות תחת הגדרה זו. קבוצה אחרת זקוקה להשמעת מחשבותיה לאחרים בסדר מסוים ומתקשה לסבול הפרעות, יש תלמידים שמתקשים לארגן לעצמם את המידע וזקוקים לארגון חיצוני ויש שמתקשים לזכור היקף מידע הנהוג  בחטיבת הביניים.
בין אם ילדים אלו מלווים בעבודה פרטנית בבית הספר או עם מורה פרטי ובין אם לא ליווי של הורה או מבוגר זמין אחר בבית (סבתא/סבא, ) יכול לשנות רבות לטובה.
המצב דומה למצב של ילד שלומד ללכת וכדאי לעקוב אחריו לפני שיגיע למדרגות, אם נפילה במדרגות עלולה להזיק לבן שנה ומעלה הרי צבירת חוויות מתסכלות תזיק למי שיש לו מוטיבציה גבוהה והשגיו נמוכים כי הגשת חומרי הלימוד והיקפם אינם ביכולתם.
אין לעניין זה כל קשר ליכולת קוגניטיבית או ליכולת ביטוי. לא לאוצר מילים שיכול להיות ברמה טובה בעל פה אך יישכח במהלך המאמץ לארגן תשובה בכתב ולא ליכולות אחרות.
הצורך במבוגר מלווה בבית הוא אצל מי שאינו יכול להרשות לעצמו מורה פרטי מידי יום וכמה מאיתנו יכולים.
רוב המבוגרים שצלחו ברמה סבירה את מוסדות הלימוד יכולים לעזור בצמצום החומר שנדרש ללמוד, בארגון סדר עדיפויות בזמן, בארגון זמן ועוד.
מי שרוצה ללמוד כיצד לעזור לילדיו יכול להעזר בהדרכת הורים הממוקדת בנושא זה

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...