יום רביעי, 26 באוגוסט 2020

שינויים ביכולות למידה כתוצאה משינויים מנטליים בעידן הדיגיטלי



מקצת מההורים במאה ה21 נחשפו ללמידה ולמידע במצב מחשבתי הדומה לשל ילדיהם, מצב שבו הציפייה לסיפוק מהירה יחסית משל אנשים שגדלו במאה העשרים. עולם המסכים יוצר הרגלים לקבל סיפוק מהיר בתחומי הבידור, האסתטיקה וגם בלמידה. מצב זה משפיע הן על מבוגרים והן על ילדים. ההבדל היחיד בין שתי הקבוצות הוא במיעוט הגירויים שהיה לדור ההורים שכבר נחשף למדיה בהשוואה לדור הילדים.
הצעות מועילות בנושא הן מעטות מאוד. מורים שמרגילים ילדים לזמן קריאה בכיתה ללא הכונה של ספרים ברמתם כך שהבחירה של הילדים היא שקובעת מועילים יותר משניתן להבין, מורים שקוראים סיפור בהמשכים בקול ולעיתים מעודדים תגובות יכולים להכיר לילדים עולם שבחלקו נעשה עולם נעלם.
הבנת המצב וקבלתו יכולה לשחרר הורים מרגשות אשם ביחס לילד שאינו מתעניין בלימודים או בהישגים, הכעסים המופנים לילדים מוטב שיופנו להעריך באופן מיוחד פעילויות כמו קריאה בקול או ימי לימוד בטבע.
למידה בקבוצות ומתן הערכה על שיתוף פעולה יכולה לשנות את התפיסה של ילדים ביחס להישגים.


מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...