יום שני, 5 באפריל 2021

מצבים תקינים ולא תקינים שהדרכת הורים מסייעת בהם

בכל גישה להדרכת הורים נמצאות באופן חלקי גם גישות אחרות, הפוסט שלפניכם מנסה להציג את הייחודי לכל גישה באופן תמציתי וביחס לגישות אחרות מתוך התעלמות מכוונת מהגישות הכלולות בה 

הדרכת הורים נעשית נחוצה במשפחות שמתפקדות היטב אם הילדים מושפעים מסביבתם לא פחות מאשר מהוריהם, מצב זה מגדיל את הפער בין תרבות ההורים והילדים ומקשה על תקשורת ועל קבלת סמכות ההורים. 

דברים אלו נובעים מגישה חברתית וחינוכית ולא מגישה טיפולית כמו שמקובל לחשוב על רוב הגישות להדרכת הורים.

 במסגרת הגישות הטיפוליות להדרכת הורים קיים בישראל רצף שצידו המחמיר עוסק בשיקום הסמכות ההורית לפי ד"ר חיים עומר דרך גישת איכה, צידו הפתוח יותר מקיף גישות המתמקדות בילד ובאוירה המשפחתית כלומר במבט בלתי משווה ותואם צרכים אישיים לא פחות מאשר במסגרת ובסמכות.

בין שני קצוות אלו נמצאים מכון אדלר ואנשים שלמדו במכון אדלר ונתנו לגישה עיבודים שונים. גישות הcbt  למיניהן המתמקדות בהתנהגותיותר מאשר במצבים הרגשיים שההתנהגות מייצגת

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...