יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

הדרכת הורים-דפוסי תקשורת לא מוגדרים ביחסי הורים ומדריך ההורים


מדריכי הורים שאינם בעלי רקע טיפולי נחשפים למידע על יחסים בין ההורים, זאת בין אם ההורים מצפים לכך או לא. להורים רבים לא קל להחשף, ללא קשר למידע שיש להם על מנחה ההורים. כדי לחוש מוגנים הם נוטים להתנגד בדרכים שונות למפגשים או למדריך. הורים שהחשיפה אינה מאימת עליהם או שמבינים את מצבו של הילד/ה יכולים כמובן לברר את הקוד האתי של המדריך ולהבטיח חיסיון למידע שהם חושפים. אפשרות אחרת היא לראות את עצמם כבעלי זכות לכוון את תכני המפגשים או את המידע שהם מוסרים על עצמם.
רוב מדריכי ההורים מודעים לגבולות היכולת המקצועית שלהם ואינם מעוניינים במידע שלא משרת את מטרת ההדרכה, אלא שמראש קשה לשני הצדדים לדעת מהו התחום הבטוח ומהו התחום הרגיש מדי. אחת הבעיות הרווחות היא שמדריך ההורים יכול לפעול היטב כשיש לו סמכות טיפולית אך תפקידו אינו טיפולי.

אחד הנושאים שמוטב שמדריך הורים יבין בתחילת התהליך הוא דרכי התמודדות עם הבדלים בין יחסו של כל אחד מבני הזוג להורות ולזוגיות, לעיתים ניתן להבין זאת בזמן המפגשים עם שני ההורים ולעתים דרושים מפגשים נפרדים עם כל אחד מההורים.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...