יום רביעי, 7 ביוני 2017

הדרכת הורים-טיפול בקונפליקטים בין הוריים ובין ילדים להורים

בני זוג אינם נוטים לזכור ארועים שונים באופן דומה, בין אם מתוך מחלוקת או מתוך ההנאה שבהזכרות כאשר הם נזכרים באותם ארועים כל אחד מהם זוכר את הארוע באופן שונה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בבני זוג המצויים בקונפליקט קשה או במשבר, הזכירה השונה משמשת סיבה למחלוקת. דבר זה קורה גם ביחס לארועים הקשורים בילדיהם. אילולא עסקו ההורים עד בואם לייעוץ בזכרונות האלו ובהבנתם כחלק מהמחלוקת בינהם, יתכן שלא היו מגיעים להעדר אמון זה בזה או בילדם או ילדתם. לכן האפשרות לותר על העיסוק בזיכרון שלרוב צמוד לו רגש עוול, פגיעות וחשבונאות יכול לקדם רבות את תהליך הפיוס. אין אמת שמאפשרת לותר על רגש הצדק ועל הרגשת הפגיעה. השאלה היא מה רוצים באמת.
ניתן להניח לעבר במפגשי הייעוץ ולהבין יחד מה מרויח כל אחד מבני הזוג ממאבק הכוח. תהליך כזה בונה סיפור חדש. נוכחות אדם מקצועי מזמנת לבני הזוג מפגש עם אדם ששומע לראשונה את הסיפורים ומתעניין בהם ללא שיפוט. המפגש הוא הזדמנות שבה חווה המספר מחדש את יחסו לארועים ומצבים שרוקמים את סיפור היחסים. הזיכרונות והחוויות מן העבר עולים, נעימים יותר ונעימים פחות ונחווים מתוך פרספקטיבה חדשה. מדריך הורים כמאזין חדש יכול לתת לסיפור יותר מהקשבה פעילה שיש לה ערך מיוחד, ביכולתו לשלב בתהליך ההקשבה את מבטו המקצועי וכך לאזן את המתח המצטבר ולתת כיוון לשיתוף פעולה.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...