יום ראשון, 14 ביוני 2020

הצעות מעשיות למאבקים, ריבים ומניעת עימותים בין ילדים


הורים שנתקלים בהתלבטות כיצד לטפל בבעיות שונות הקשורות בילדם כמו יחסים אלימים או מרובי מניפולציות בין אחד מילדיהם לאחיו, ישמחו לקבל הצעות מעשיות למקצת מהמצבים,
מובן לקוראים ולכותבת שלא ניתן להגיע בכתב לפיתרון אך ניתן להציע כמה נקודות למחשבה:
1.      1.
    בדקו עם אחד מילדכם תגובות למחברת או קובץ מחשב שאתם מנהלים יחד על חויות, קשיים, רצונות, מחשבות. הוא לא צריך לכתוב, הוא יכול להכתיב לכם או לצייר ולספר מה הוא רואה בציור, אתם יכולים לפתוח סיפור ולראות לאן ימשיך אותו.
2.2.      נסו לברר אם זו התנהגות בלעדית לבית ואם לא מה סגנון ההתנהגות במקומות אחרים כמו בית הסבים, הגן, בית הספר, בית חברים. קשה לשאול בלי שהנשאל ירצה להבין מה מטרת השאלה ועדיף שלא יבין, לעתים שאלות רחוקות מובילות לתוצאה כמו: במה / עם מי שיחק היום? באלו מצבים הוא מעדיף להיות לבד אם יש כאלו? מה הוא עושה כשהוא לבד? האם מחבב עיסוק בבעלי החיים? מובן שאין צורך לשאול את כל השאלות באותו יום או לבוא כל יום עם שאלה אחרת.

3.      3. 

הורים שלוקחים את ילדם מצהרון ואין להם הזדמנות לשוחח עם הגננת שעובדת בשעות הבוקר יכולים לבקש נוהל שיסייע להם, רישום במחברת אישית להתכתבות עם הגננת, החלפת ווצאפ פעם בשבוע, אם ילדם לא זוכר שיר חדש שלמדו בגן לבקש שישלחו את השיר ועוד.
4.     4.
 חברות עם אמהות אחרות שהיא טבעית לרבות קשה לעיתים לאחרות, זו ההזדמנות להתנסות ביצירת קשר ממוקד גם אם זה קשה. הכרות עם ילדך בזמן ביקור יחד יכולה לתת מידע על סגנון ההתנהגות שלו בחברה.
5.      למרות שרוב ההורים אוהבים לבלות יחד כמשפחה שישי ושבת זו ההזדמנות למצוא זמן לכל ילד לבד (כל עוד יש שניים או שהשלישי עדיין תינוק).
6.     5
        חלוקת הבית לאזורי משחק עם גבולות ברורים היא דרך ללמד גבולות יותר מדרך לפתור מאבקים.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...