יום ראשון, 2 באוגוסט 2020

כתיבה להקלה במצבי שינוי



רבים חושבים בטעות שיש ערך לכתיבת סיפור חיים בשלבי הפרישה לגמלאות או בגיל השלישי. בעשר השנים האחרונות הולך ומתבסס השימוש בסיפורים שאופיים דומה לסיפור חיים אך היקפם שונה לצרכים רבים. יש פסיכולוגים הנעזרים בסיפורי מעבר או בהבנת סיפור משפחתי כדי למקד בעיות לא מוצהרות או לשחרר אדם מכובדם. לא מעט סדנאות כתיבה עוסקות פחות באיכות הכתיבה ויותר בנושאים הקשורים למצבי מעבר ולשינויים בתנאי החיים. בלוגים שמתפרסמים באינטרנט מזמנים חשיבה חופשית ללא הכרח בנושא קבוע.
כל זה רלונטי להדרכת הורים ולמשפחות משום שבניית משפחה מזמנת מצבי מצבי מעבר רבים, ההגדרה למצבי מעבר רחבה, הם יכולים להיות: אמהות חדשה, ילד שני במשפחה, שלבים בהתפתחות מקצועית. פיתוח קריירה שנייה.
שינוי בתנאי חיים: אלמנות או גירושין, אבדן, התרוקנות הקן המשפחתי, פרישה לגמלאות, פרק ב' בחיי משפחה, מגבלות בתנועה והחלשות גופנית.
ברוב המצבים שהוזכרו עד כה הכתיבה משחררת מועקות, מפתחת יכולת לאוטונומיה רגשית ונותנת פרספקטיבה כאשר חוזרים וקוראים את מה שנכתב. 
כתיבת סיפור על שינוי או סיפור חיים יכולה להתחיל בכל זמן, מקום וחויה הרלוונטים לאדם במצבו בזמן הכתיבה. הסיפור שיתחיל דרך מצב כזה יכול לנוע בין רגשות בהווה לבין תקופות שונות בחיים. ציר הזמן שלו לא יהיה בהכרח כרונולוגי. הוא יהיה מועשר בהסתכלות חדשה על ההתהוות של מהלך החיים או על המצב החדש ועל דרכי ההתמודדות איתו.



מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...