בתחום עיבוד מידע במסגרות לימוד
צורך
בתנועה
היסוס
בשלב התחלת משימה
נדידת
מחשבות
הצורך
בתכנון זמן ומטלות אינו ברור
הכרח
לתאר מצב או ארוע בסדר מסוים
קושי
בדחיית סיפוקים
המחשות
מסייעות לזכור מידע רחוק בזמן ובמקום
ארגון
מידע ושמירתו בזיכרון אפשרי בהיקף קטן
זכרון
טוב יחסית רק באחת מדרכי עיבוד מידע, שמיעתית (דרך הקשבה) או בצפייה במידע כתוב
בתחום
החברתי
רמזים המועברים דרך שפת גוף, הבעות פנים
ומסרים חלקיים קשים להבנה
רמת תסכול גבוהה גורמת עיכוב בבקשת עזרה,
בשאלות או בשלמת מידע
רמת ויסות רגשות נמוכה גורמת למעברים בין
התכנסות פנימה להתפרצויות המובנות בטעות כבעיות התנהגות
אפיונים של התנהגות אצל ילדים המתעכבים
ברכישת קריאה וכתיבה
העדר ניסיון לשער את המשכיות המילה שמוכרת
מדיבור בקריאה
שימוש מועט ברמזים לא טכסטואליים (איורים,
שם הסיפור, ידע קודם על הנושא)
ביטחון רב יותר בקריאה שקטה בהשוואה
לקריאה בקול