יום שני, 27 בנובמבר 2017

אפיוני התנהגות של ילדים עם קשיי קשב וריכוז


בתחום עיבוד מידע במסגרות לימוד
צורך בתנועה
היסוס בשלב התחלת משימה
נדידת מחשבות
הצורך בתכנון זמן ומטלות אינו ברור
הכרח לתאר מצב או ארוע בסדר מסוים
קושי בדחיית סיפוקים
המחשות מסייעות לזכור מידע רחוק בזמן ובמקום
ארגון מידע ושמירתו בזיכרון אפשרי בהיקף קטן
זכרון טוב יחסית רק באחת מדרכי עיבוד מידע, שמיעתית (דרך הקשבה)  או בצפייה במידע כתוב

בתחום החברתי
רמזים המועברים דרך שפת גוף, הבעות פנים ומסרים חלקיים קשים להבנה
רמת תסכול גבוהה גורמת עיכוב בבקשת עזרה, בשאלות או בשלמת מידע
רמת ויסות רגשות נמוכה גורמת למעברים בין התכנסות פנימה להתפרצויות המובנות בטעות כבעיות התנהגות

אפיונים של התנהגות אצל ילדים המתעכבים ברכישת קריאה וכתיבה
העדר ניסיון לשער את המשכיות המילה שמוכרת מדיבור בקריאה
שימוש מועט ברמזים לא טכסטואליים (איורים, שם הסיפור, ידע קודם על הנושא)

ביטחון רב יותר בקריאה שקטה בהשוואה לקריאה בקול

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...