יום ראשון, 6 באוגוסט 2017

העברה בינדורית של הרגלי תפקוד משפחתיים והדרכת הורים

בפוסט קודם שפרסמתי בבלוג זה טענתי טענה קשה למדי לפיה "רוב האנשים יכולים ליצור משפחות בריאות ומתפקדות אם הם חוו זאת כילדים."
לפניכם התיקון, ראשית אנשים לא מעטים שחוו תפקוד לא תקין של הוריהם מודעים לצורך שלהם ושל המשפחה הצעירה שהם מקימים להיות מודעים לסגנון ההורות שלהם. פעמים רבות נעשה התיקון דרך ריאקציה ופעמים אחרות מתוך מחשבה רבה באלו אזורים צפויים לי או לבן / בת הזוג כהורה כשלים ומיעוט מודעות.
ככל שהדרכת הורים נעשית עניין נפוץ יותר ויותר כך עולה המודעות לאפשרות להעזר בה, העצות כשעולות שאלות אינן נשארות בתחומי החברה הטובה שיש לה ילדים גדולים יחסית או הסבתות. ערכן הייחודי של הדרכות הורים בין אם הן קבוצתיות או אישיות טמון באפשרות לאנונימיות. למדריכת ההורים אין הכרות קודמת עם אישיותו של ההורה או הרקע המשפחתי שלו. גם כאשר היא מקבלת מידע הנחוץ לעבודת ההדרכה היא ניטראלית ביחס לפוטנציאל התפקוד של הזוג כהורים וחלק חשוב מתפקידה הוא להביא לביטוי את יכולתם במיטבה ולעודד אותם, להראות את החיובי שבמצב ולשמור על האופטימיות עניין חשוב כשלעצמו.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...