יום שלישי, 5 בפברואר 2019

שיתוף סיפור החיים המשפחתי עם ילדים לעידוד חוסן משפחתי


כתיבת סיפור חיים ומשפחתיות קשורות זו בזו. בתהליך כתיבת סיפור החיים חוזרים אנשים רבים לילדותם, לקשר עם הוריהם או לתחושת שייכות מסוג אחר. הצורך להמשיך את שושלת הדורות בין אם כמשפחה ובין אם כקבוצה שעשתה משהו יחד משותף לרבים. חלק בלתי נפרד מהורות הוא הרצון להעביר לדור הבא תכנים שיחודיים לקבוצת השייכות של ההורה בין אם זו משפחה או קבוצה אחרת.
 
ההתוודעות לספר זכרונות המעורר הבנות חדשות ביחס לתרבות המשפחתית וההתחברות אליו יוצקת תוכן ותכלית בזהות של כל אחד מאיתנו. כתוצאה מכך, עולות תחושות של גאווה משפחתית ושייכות חזקה אליה. 
במשפחות רבות הקשר של הנכדים עם הסבים וקרובי משפחה אחרים הוא מובן מאליו, באחרות יש לעודדו. בין אם בעזרת סיפורים ותמונות מדורות קודמים – ובין אם על ידי כתיבת הסיפור מחדש.

כתיבת הסיפור מחדש יכולה להיות כתיבת סיפור חיים שהילדים והנכדים שותפים לתהליך. כאן אין שינוי בתכנים והחידוש הוא בשיתוף. רבים מעדיפים כתיבת סיפורם לבד או אם בין הזוג ויצירת הפתעה לבני המשפחה האחרים, גם בזה יכולה להבנות גאות יחידה אם כי באופן אחר.


מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...