יום שני, 15 במרץ 2021

הדרכת הורים ותמיכה מעשית בילדים עם קשיי קריאה או קשב וריכוז


לקות למידה-הגדרה רחבה הכוללת סוגים שונים של קשיי למידה במסגרת כיתה רגילה לקות למידה נחשבת לתופעה מולדת, הקשיים לרכוש מידע יכולים לעיתים להתבטא בתחום אחד מתוך אלו או בכמה מהם: קריאה, חשבון, הקשבה, ארגון זמן, התארגנות במרחב ועוד.

קשיים המתגלים בביה"ס היסודי הם לרוב אצל ילדים עם קשיים מרובים או כאשר הקושי הוא בתחום רכישת הקריאה. פעמים רבות ילדים עם מספר מצומצם של קשיים מצליחים לסיים את ביה"ס היסודי בלי שיאובחנו או יתגלו כלקויי למידה אך עם הגיעם לחטה"ב מתברר שקשיי ההתארגנות, ארגון זמן וריבוי לחצים חושפים את היותם לקויי למידה. בחלק מהמקרים האלו ההקלות המקובלות כמו הארכת זמן במבחנים, האפשרות להיבחן בע"פ או שימוש בכתיבה במחשב עוזרים בשיפור ההישגים.

הדרכת הורים לילדים עם קשיי קשב למידה יכולה להתמקד בכמה תחומים: קבלת השונות של הילד, מודעות ללחץ שהמשפחה מיצרת בלי כונה וצמצומו, סיוע קבוע של ההורים בשיעורי בית או באחד התחומים שקשורים לחיי בית ספר והילד מעדיף לקבל בהם עזרה. איתור תחום שהילד חזק בו או מעוניין להתבטא דרכו וצירת תנאים לעיסוק בו. בין אם יש קשר בין תחום זה לחיי בית הספר ובין אם אין יש חשיבות להרגשת ההצלחה שנוצרת ויכולה להשפיע לטובה על מצבו הרגשח של הילד.

 

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...