מעניין אם אחד מהם הוא הצפרדע שיצא בשלום מכד החלב, חברו כידוע לכם לפי המשל תבע בכד החלב, הצפרדע שהתחי לעשות תנועות גרם להחמצת החלב ועשה ממנו שמנת באיכות גבוהה או חמאה, (תלוי בגרסה) וכך ניצל כי הוא יצר לעצמו תנאים ללכת ולעלות מעלה.
לכל אחד מאיתנו נראה שיש לפחות שני טיפוסים של ילדים כאלו במשפחה, אף ילד לא יתבע, כי נציל אותו ובזכות העצמאות של הילד העצמאי יחסית או הלוחם והיוזם יהיו ידינו פנויות לילד חסר היוזמה.
אפשר לקחת את המשל הזה לכיוונים רבים, כולם נקודות להתבוננות של ההורים בחיים ובילדיהם למקרה שיוכלו להשפיע:
1. הילד היזם יתן דוגמה לילד הפסיבי יחסית ושניהם יצאו נשכרים
2. כששני ילדים לומדים זה מזה השלישי עלול להישאר מאחור
.
3. מסר חד צדדי של הורים כמו יוזמה עדיפה על העדר יוזמה עלול להגביל את החשיבה של ילדיהם
4. צריך וכדאי לדבר על מצבים שהילדים לא חוו איתנו ההורים ובהם תפקדנו כיזמים או כחסרי אונים כי רק כך הם יתחילו להסתכל עלינו במבט רב צדדי וכדמויות מכוננות
לכל אחד מאיתנו נראה שיש לפחות שני טיפוסים של ילדים כאלו במשפחה, אף ילד לא יתבע, כי נציל אותו ובזכות העצמאות של הילד העצמאי יחסית או הלוחם והיוזם יהיו ידינו פנויות לילד חסר היוזמה.
אפשר לקחת את המשל הזה לכיוונים רבים, כולם נקודות להתבוננות של ההורים בחיים ובילדיהם למקרה שיוכלו להשפיע:
1. הילד היזם יתן דוגמה לילד הפסיבי יחסית ושניהם יצאו נשכרים
2. כששני ילדים לומדים זה מזה השלישי עלול להישאר מאחור
.
3. מסר חד צדדי של הורים כמו יוזמה עדיפה על העדר יוזמה עלול להגביל את החשיבה של ילדיהם
4. צריך וכדאי לדבר על מצבים שהילדים לא חוו איתנו ההורים ובהם תפקדנו כיזמים או כחסרי אונים כי רק כך הם יתחילו להסתכל עלינו במבט רב צדדי וכדמויות מכוננות