יום רביעי, 12 ביולי 2017

השפעת האם על מעמד הילדים במשפחה לפי מינם וסדר לידתם, הדרכת הורים??!!!

ברוב המשפחות יש נטייה לא מודעת ליחס שונה ומעדיף  לבנים בהשוואה ליחס לבנות. אין סיבה לתהות בעניין כשהבדלים מסוג זה הם חלק מהחשיבה החברתית. יש סיבה טובה לשים לב לתופעה ולנסות לא לאפשר לה להשפיע על כללי הבית. פתרונות טכניים והתנהגותיים כמו חלוקה שווה של מטלות לא נוגעים לצערנו בעומק הבעיה, עולמו הפנימי של הבן הוא תעלומה עבור אמו, דבר המושך לאפשר לו עצמאות ואוטונומיה. אם שמודעת לבעיה ומסבה את תשומת הלב של כל המשפחה באופן חיובי לעולמן הפנימי של הבנות יכולה לפתח אצל בנותיה חשיבה עצמאית וערך עצמי גבוה.

דוגמה אישית היא אחד הכיוונים שמשפיעים יותר מכל, עצמאות כלכלית של האם שניכרת בהעברת כסף לבנותיה ללא צורך באישור האב. עבודה מספקת, הפנמת כללים לפי ערכיה של האם ועידוד שיחות בין בני הבית יכולים לפתח משפחה שצומחת ממגבלות החשיבה הרגילה.

האם בתמונה לוקחת את בתה על גבה לטיול בעולם. זו דוגמה נדירה וספק אם הבת תזכור, צילומים ושיחה עליהם יכולים להיות דרך לעצב חשיבה משפחתית.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...