קשה להבדיל בין נטיית התנהגות שמקורה בדוגמה של ההורים לכזו שמקורה בשלב התפתחות או צורך אישיותי. הצורך להבדיל מתעורר כאשר התנהגות הילדים קשה לסביבתם כגון: דיבור שאינו מכבד מבוגרים, אי שקט כללי, חוסר תשומת לב לסביבה ועוד.
ילדים נוחים לסביבתם סובלים לעתים לא פחות מאלו שאינם נוחים. הם אינם מודעים לחשש ממשוב שלילי מהסביבה שהוא פעמים רבות הרקע להתנהגות המרצה.
ההבדלה שהוצגה בתחילת הדברים יכולה לסייע להורה שרוצה להקל על ילד/ה הנמצאים באחד מהקצוות. הקושי להימצא באחד מהקצוות קשור בתגובתיות מוגזמת של הסביבה ובהרגשה שהדברים קורים גם כשאני, הילד מכוון את עצמי לשליטה עצמית
ילדים נוחים לסביבתם סובלים לעתים לא פחות מאלו שאינם נוחים. הם אינם מודעים לחשש ממשוב שלילי מהסביבה שהוא פעמים רבות הרקע להתנהגות המרצה.
ההבדלה שהוצגה בתחילת הדברים יכולה לסייע להורה שרוצה להקל על ילד/ה הנמצאים באחד מהקצוות. הקושי להימצא באחד מהקצוות קשור בתגובתיות מוגזמת של הסביבה ובהרגשה שהדברים קורים גם כשאני, הילד מכוון את עצמי לשליטה עצמית