יום שלישי, 13 באפריל 2021

נורמות אישיות וזוגיות והשפעתן על התפתחות הילדים

נורמות משפחתיות הן במצבים רבים הרקע למתחים בין בני זוג. הבדלים בנושאים כגון: צורת ניהול תקציב, סדר העדפות בתחום התקציב, העדפות בבחירת מקום מגורים וסגנון המגורים, יחסים עם שכנים וחברים, חשיבות והתמדה ביחס לטקסים משפחתיים וחברתיים, הקפדה לגבי טקסים בין בני הזוג ובין ההורים לילדים, סגנון התקשורת של ההורים עם הילדים ודרכים להעביר מסרים באופנים מילוליים ולא מילוליים. כולם ואחרים יכולים לשחוק מערכת יחסים בריאה ואוהבת הן בין ההורים לבין עצמם והן בינם לילדים. השחיקה מתרחשת מתוך אמונה עמוקה שיש לכל אחד מהשותפים בדעותיו ומתוך העדפת התוכן על הקשר בהעדר תשומת לב למצב.

נוסף לכך הבדלים בין בני זוג ביחס לחינוך יכולים לסייע לילדים המתקשים לקבל מסגרת לשבש את הסמכות ההורית לאו דוקא מתוך כונה שלילית. אך ההורים עלולים להבין את כוונת הילדים כמרדנות או כחלק ממאבק כוחות המצוי בבית מסיבות אחרות בלי להבין שהם עצמם הכינו את התנאים לקשיי הילדים.

דברים אלו עלולים להיות מובנים בטעות כהצעה לבדוק את עמדות בן או בת הזוג לפני הנישואים אך לא בכך מדובר. ההצעה היא להתייחס להבדלים כנתונים למשא ומתן, ליצור סדר עדיפויות משותף ולהבין מהם הצרכים הייחודיים לילדים השונים של כל משפחה.

 

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...