יום שישי, 16 בינואר 2015

מתוך ספרה של מלאני קליין "אהבה, אשמה ותיקון"'מלאני קליין: כתבים נבחרים

יחסי אהבה מאושרים
יחסי אהבה מספקים ויציבים (כמו נישואים מאושרים) מתבטאים בהיקשרות עמוקה, יכולת הקרבה הדדית, ושיתוף בצער ובהנאה בתחומי עניין ובעונג המיני גם יחד. טווח רחב לביטויי האהבה מגוונים ביותר.
יחס אמהי של האישה אל הגבר יביא למילוי (חלקי אך מספק) משאלותיו המוקדמות של הגבר כלפי אמו (שלא סופקו מעולם). רגשות האשמה של הגבר מועטים. אם חיי הרגש של האישה מפותחים, חלק מיחסה אל בעלה יאופיין על ידי יחס ישן שלה לאביה. יחסה זה יאפשר לגבר למלא בנפשו את משאלת הבעל הטוב של אמו.
אם האישה מסוגלת לחוש אהבה חזקה קרוב לוודאי שנהנתה ממערכות יחסים טובות עם הוריה ואחיה, כלומר התמודדה באופן משביע רצון עם רגשות השנאה והנקמה כלפיה.

מערכת של סיפוק מיני בין בני הזוג תביא לתיקון, ולתחושות של הכרת תודה, רכות ואהבה רבה.
אצל הגבר יחסי האהבה ישנו את השקפת החיים שלו וגישתו לגברים המייצגים את אביו, ולנשים כלפיהן הוא הרגיש התמרמרות (עקב תסכול הדחייה של אמו). הוא ירגיש אדם בוגר, וכוחו היצרני יגבר.

ההשפעה על גישתה של האישה והתפתחות אישיותה מקבילות לגבר. בעצם בני הזוג תופסים את מערכת היחסים כיצירה מחודשת ומאושרת של חיי המשפחה המוקדמים. ישנן משאלות ינקות שלא יכולות להתגשם לעולם כי אינן מעשיות וכי ישנן משאלות סותרות. רק אדם בוגר שהצליח להתנתק מהוריו בהדרגה, אך גם להישאר קשור אליהם יוכל להעביר את משאלותיו לאנשים אחרים שייצגו את האובייקטים הראשוניים. האשמה ממשאלות הינקות זוכה להקלה, כי הפנטסיה התממשה באופן לגיטימי ללא פגיעה כמו שניבאו הפנטסיות ההרסניות.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...