יום שישי, 6 בינואר 2017

מי הן המכשפות חוטפות הילדים של ימינו-?הדרכת הורים



קל להסתכל בתמונה של המכשף הצעיר כי ברור לכל שזו תחפושת. מכשפות תפסו פעם מקום מרכזי במחשבות של בני האדם ובעונשים שקיבלו על כך.
במוחם של אנשים בעולם המודרני עולות מחשבות על סכנות מסוגים שונים המצפות לילדיהם, החל מהימצאות בארוע טרור וכלה בהתעללות פיסית ונפשית בבתי ספר תיכוניים. כל אלו נמצאים ברמה המודעת.
ברמה הפחות מודעת נמצא עולם שלם של השפעות שאינן מטיבות עם נפשם של ילדים צעירים ולכל אחד רשימה משלו.
רשימה שמייצגת בעיני הורים במרחב הקרוב לי:
עד לא מזמן חשבתי שעד גיל עשר ילדים פחות חשובים להשפעות שליליות של המדיה אך גיליתי שטעיתי, גם ספרות הקלאסית של אגדות האחים גרים חשפה ילדים לאלימות אך ללא המחשות ובשליטת ההורים,
היום המדיה אינה בשליטת ההורים. הטלויזיה מציגה אלימות ומרגילה ילדים אליה.
פייסבוק, ילדים תמימים שאינם מבחינים בין ידיד בגילם ובמצבם למצבי "ניצול" עלולים להיתקל בפייסבוק בגורם שלא יזהו כמסוכן. וההמשך במחשבות כל הורה לעצמו.
פלפונים-סוג עדין וחמקמק של גורם שמושך להזדהות עם תכנים שנמצאים בקליפים, זמין ומאפשר קלות תנועה, כאשר לילד יש פלפון הוא יכול להעזר בהורה בכל רגע נתון. זה גורם מחזק עבור ההורה ומחליש לעתים את הילד שמתלונן בקלות מתוך בי"ס, לא חייב להתמודד במסגרות כלשהן ויכול לעזוב את מקום הימצאו במהירות יחסית ובקלות.
הדרכת הורים מעודדת חשיבה על כל אלו וכיצד לכוון דברים שנעשו מובנים מאליהם ואף מאלצים את ההורים לשמור על רמה כלכלית שמרחיקה אותם מהבית ומזמן הימצאות עם ילדיהם.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...