יום ראשון, 8 בפברואר 2015

הסרטים והסדרות שמייצגים את חיינו בזוגיות

סרטים רבים עוסקים במערכות יחסים זוגיות ומשפחתיות הן כנושא מרכזי או כנושא שמציג את מערכות היחסים כחלק מהנושא, הסרט "הבוגר" הישן והטוב, "תקוה בהופ ספרינגס" עם מריל סטריפ וטומי לי ג'ונס,  סדרות קולנועיות בולטות עוד יותר בתחום זה, מרכז העניין של הסדרה "פלפלים צהובים" הוא התארגנות משפחתית סביב ילד על הספקטרום האוטיסטי ניתן לטעות ולחשוב כי האוטיזם נמצא במרכז, במבט נוסף ניתן לומר שהאוטיזם הוא סיפור המסגרת. במרכז העלילה נמצאים שלושה זוגות והעלילה מנוצלת בין השאר להצגת כמה סגנונות של זוגיות, סגנונות של התמודדויות משפחתית משפיעות על ההתעניינות של הצופה יותר מתופעת האוטיזם.
בשל הנטייה שלנו כצופים להימשך להזדהות עם דמות זו או אחרת אנו מתמקדים פחות בהבנת מערכות היחסים ונגיעתן בחיינו. אלא אם כן מוצגת אפשרות שאנו נמשכים אליה עקב נסיבות אישיות.

הסרט "תקוה בהופ ספרינג" עוסק בזוג שהקשר ביניהם נעשה טכני בשנים שלאחר עזיבת הילדים את הקן, האישה, אינה מותרת ושלא כמנהגה יוצרת עובדה ומביאה את בעלה לטיפול זוגי קצר טווח, הטיפול עושה את שלו. חווית ההצלחה פוגשת כמובן את החוזק הנפשי של שניהם שמשתנה לטובה.  

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...