יום שבת, 7 בפברואר 2015

התחום הבטוח בחיי נישואים ונכונות לשינוי בעקבות ייעוץ זוגי

זוגות המגיעים לטיפול זוגי או לייעוץ זוגי שומרים מכל משמר על התחום הבטוח בעיניהם שעליו הסכימו כמעט בלי לדבר מספר שנים. רק לאחר שבני הזוג מגיעים להבנה כי שמירה זו מעכבת את תהליך הייעוץ או הטיפול יכול להתרחש שינוי.
תחום בטוח יכול להיות פרק חיים שאין לבן או לבת הזוג גישה אליו, מחלוקת בנוגע לחלוקת תפקידים בבית, אחריות כלכלית שרק אחד מבני הזוג נושא בה, מחלוקות על סגנון היחסים עם משפחות המוצא או על סגנון התקשורת עם משפחות המוצא בתחומים כספיים. הנושאים שקשים לפירוק אינם החלק הקשה בעבודת המטפל או היועץ בבואו להבין את "חוזה הנישואין שאינו כתוב" אלא החשש של בני הזוג משינוי, זאת למרות שהגיעו לייעוץ או לטיפול כדי ליצור שינוי. שינוי פרושו כניסה למצב לא ידוע ולא בטוח. אנשים רבים אינם אוהבים שינויים בחייהם ובמיוחד אינם אוהבים שינויים שאחרים יוצרים עבורם וכולל בני זוגם. שינויים כאלו דורשים לשנות את תחומי הנוחות מבחינה פסיכולוגית ומעשית במקום הנוח ביותר, הבית והמשפחה. ניתן להתרשם מדברים אלו ולחשוב שייעוץ זוגי המשנה את ה"חוזה הבלתי כתוב" הוא תהליך בעייתי בעיקרו, העניין הוא שבדרך כלל מגיעים זוגות לשלב עמוס בכעסים לפני שהם פונים לייעוץ זוגי. זהו שלב שאין בו בררה אלא לבדוק אפשרות לשינוי. זה אינו תהליך קל אך כשמדובר בחיים זוגיים הוא יכול להיות נקודת מוצא לזוגיות בסגנון חדש ולצמיחה זוגית.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...