יום שני, 22 בנובמבר 2021

העברה בין דורית של נורמות משפחתיות ושיתוף בני זוג בהבדלים ובחשיבות הרחבת הנורמות הנהוגות

 


נורמות משפחתיות מופיעות בתחומי חיים רבים ולרוב מתוך המשכיות וללא החלטה מודעת, כגון: ניהול תקציב, העדפות בבחירת מקום מגורים וסגנון המגורים יחסים עם שכנים וחברים, חשיבות והתמדה ביחס לטקסים חברתיים, התמדה לגבי טקסים בין בני הזוג ובין ההורים לילדים, סגנון התקשורת והעברת מסרים באופנים מילוליים ולא מילוליים. החברה בישראל נוטה להתמיד בהעברת הנורמות מדור לדור הן עקב האינטנסיביות של היחסים בתוך משפחות מורחבות והן עקב הנטייה לגבולות לא מוגדרים במסגרות חינוכיות ובארגונים. השוואות וצורך בהשתייכות מחזקות את ההתמדה בשמירת נורמות משפחתיות בעולם כולו.

נורמות משפחתיות מחזקות את התא המשפחתי, ככל שבני הזוג חולקים השקפת עולם דומה כך גדל השיתוף בינהם וההתמדה בניהול הנורמות ביחס לילדים. ככל שרבה השונות בין השקפות העולם של בני הזוג כך עולה הסיכוי שהרצון לשמור איש על הנורמות שהביא עמו יקשו על ניהול חיים משותפים. 

אחד התחומים שבהם נחוץ ליווי הורים הוא כשבני הזוג נאבקים איש על קיומם קבוצת הנורמות שחשובה לו. כאשר חסרה נכונות לשנות נורמות או לחשוב עליהן עלול המרחק בין בני זוג לגדול וכשיש נכונות להבין נורמות ולקבל את הצורך של האחר מתרחבת היכולת לחדש את השיתוף בזוגיות.           

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...