יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

פו הדב כדוגמה לקהילה הדומה למשפחה


דמותו של פו הדב עניינה קוראים וצופים במשך כמה דורות. א.א. מילן הצליח לצייר לנו אוסף דמויות שבעזרת היותן בעלי חיים מעוררים את אהדתנו הקבועה. אחד המרכיבים המעניינים בקהילה הזו היא העובדה שעזרה הדדית ותקשורת הם מובנים מאליהם ומחיים את ההתרחשויות. בעלי החיים נמצאים באינטראקציה שעיקרה חברתיות ומערכות יחסים.
למזלם אין מי שמוגדר כהורה או הורים במערכת הזו. מי שנוטה להעלב בקלות או להתלונן על מעמדו מקבל לעתים תמיכה וחיזוק רגשיים מחבריו ולעתים צריך להתמודד לבדו עם תלונותיו. בזה נבדלים גיבורי הסיפור ממשפחה רגילה שבה יש נטייה להתמודד עם עמדות קבועות של בני המשפחה.
ויני פו החל את דרכו בסיפור כחיית פרוה של כריסטוף רובין והמשיך כדמות בסיפור שמספר לו כרוסטוף רובין. בהדרגה הוא נשאר דמות בחיי היער כאשר כריסטוף רובין הדמות האנושית היחידה בסיפור עוזר לו להגיע לדבש שמייצרות דבורי היער. מספר חיות מצטרפות לחיי היער תוך חזרות למצב הסיפורי וליער לסירוגין, כגון: חזרזיר, שפן, החמור הזקן איה, ינשוף, קנגה הקנגורו ותינוקה רו.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...