התפקוד האקדמי נחשב הבעיה
המרכזית של ילדים ובוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. זאת משום שבעולם המודרני קשה למצוא
ערוצי הצלחה שאינם דורשים תעודות אקדמיות כולל תחומי האמנויות והיצירה. זהו הרקע
לקשיים הרגשיים של הורים לילדים הסובלים מקשיים אלו. העולם התפקודי כמו יכולת
עמידה בזמנים, ארגון זמן, עמידה במשימות וסיום פרויקטים ואפילו חברות אף הם תחומים
שעלולים להיפגע עקב הפרעות קשב וריכוז.
הבשורה הטובה להורים המתקשים לראות את ילדם מתוסכל מהשגיו למרות כל השקעת הזמן, רמת האינטיליגנציה שלו וההשקעה שלהם היא שאצל חלק מהילדים הדברים משתנים עם הזמן, מבחינת מידת ההשפעה של הפרעה זו על חייהם והתנהגותם.
הדרכת הורים בתחום נוגעת לתחומים הרגשיים והלימודיים כאחד, בתחומים הרגשיים מוטב שהורים ידגישו את היכולות והחוזקות של הילד/ה ויאמינו בחשיבותן עבורו כמיטב יכולתם.
בתחומים הלימודיים יש נושאים שהורים יכולים לסייע בהם לילדים המעוניינים בעזרה בלי שיעשו המורה השני של ילדם.