יום שלישי, 4 בספטמבר 2018

מהו ליווי הורים?!!


ליווי הורים הוא סגנון הנחיה הנוגע ליחסי הורים וילדים. הורים רבים נוטים להתייחס אל הכללים הידועים והבלתי ידועים במערכת היחסים עם ילדיהם כעניין מובן מאליו, לרוב משום שכך הם עצמם גדלו או מתוך אילוצים של תנאי החיים. לעתים קשה לאחד מבני הזוג להבין את רעהו או לקבל את גישתו אך בקצב ההתנהלות של משפחות צעירות יש מעט מצבים שמאפשרים לשוחח על ארועים או לדייק בזכירת הפרטים. הבדלים בין בני זוג ביחס לחינוך יכולים לסייע לילדים או להקשות עליהם, אך עבור בני הזוג הם עלולים להתפתח לחלק ממאבק כוחות המצוי בבית מסיבות אחרות.
 פערים בין דעות בני זוג ביחס לחינוך הילדים מעוררים קושי גדול מכמה סיבות: קשה לחשוב מחדש ולשנות הרגלים קבועים כמו סגנון אכילה ושינה, סגנון הדיבור, תשומת הלב להשפעת סגנון הדיבור על היחסים בין בני משפחה או וסדר העדיפויות הכלכלי.
המאבקים המודעים והלא מודעים גוזלים זמן ואנרגיות ובעיקר מרחיקים את האהבה שממנה החלה הקמת המשפחה. נורמות משפחתיות הן לדוגמה: ניהול תקציב, העדפות בבחירת מקום מגורים וסגנון המגורים, יחסים עם שכנים וחברים, חשיבות והתמדה ביחס לטקסים משפחתיים וחברתיים, הקפדה לגבי טקסים בין בני הזוג ובין ההורים לילדים, סגנון התקשורת והעברת מסרים באופנים מילוליים ולא מילוליים.
כאשר אין הסכמה בין בני זוג על כמה מהנושאים שהוזכרו מוטב שיעזרו בליווי הורים, הנחיית הורים, יועץ זוגי או כל גורם מקצועי המקובל על שניהם. מצבים קשים יחסית לפניה להדרכה הם כאשר רק אחד מבני הזוג מוצא צורך בעזרה מקצועית.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...