יום שני, 5 בינואר 2015

רומנטיקה בצילום כחלק מטקסי נישואים



עד כמה מייצגת תמונה זו את החיים שבני הזוג המצולמים מאחלים לעצמם ומתכוונים לארגן?
במצבים רבים אין התמונות מהוות ייצוג מדויק של המציאות אך בשעות שלפני טקס החופה או הקידושין יש נטיה לרומנטיקה. הרומנטיקה מייצגת ריחוק מהמציאות, השלבים שעתיד לעבור כל זוג בתהליך בניית הזוגיות אינם קשורים בהכרח לרומנטיקה שייחסו לעצמם טרם הנישואים, עדין מעניין לבדוק מה משרתת הרומנטיקה ביצירת הזוגיות.

נושאים ומצבים מרכזיים בטיפול זוגי

הסכמה בין בני זוג ביחס למטרת הטיפול יכולה להקל על למטפל או על יועץ הנישואים בקשר להבנת מידת האמון ההדדית בין בני הזוג. מובן שנושא זה יהיה נקודת המוצא לטיפול. במקרים שמטרת הטיפול אינה נושא מוצהר כגון: הכנה לגירושין או טיפול בילדים לאחר גירושין סביר יהיה להניח ש"חוזה הנישואין הבלתי כתוב" עומד על הפרק. כלומר מצב שבו אי מרוצות של אחד מבני הזוג הגיע לרמה שחייבים לטפל זה. בדרך כלל פרוק חוזה כזה ויצירת חוזה חדש הוא מצב שאיש אינו יכול לחזותו מראש כולל המטפל או היועץ.
זוגות המגיעים לטיפול זוגי או לייעוץ זוגי שומרים מכל משמר על התחום הבטוח בעיניהם. תחום בטוח יכול להיות פרק חיים שלבן/ בת הזוג אין גישה אליו, חלוקת תפקידים, אחריות כלכלית שרק אחד מבני הזוג נושא בה, סגנון היחסים עם משפחות המוצא וסגנון התקשורת בתחומים כספיים. הנושא אינו החלק הקשה בהבנת "חוזה הנישואין שאינו כתוב" אלא הנכונות לחלוק את כל חלקי החוזה, להתמודד עם פשרות שעשה כל אחד מבני הזוג ולהגיע לשינוי. שלא כמו בשינויים אחרים מתבקש כל אחד מבני הזוג לשנות את תחומי הנוחות שלו מבחינה פסיכולוגית ומעשית. זה אינו תהליך קל אך כשמדובר בחיים זוגיים הוא יכול להיות נקודת מוצא לזוגיות בסגנון חדש ולצמיחה זוגית.







מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...