יום רביעי, 1 בפברואר 2017

צילומים משפחתיים כייצוג של יחסי משפחה-הדרכת הורים


אני אוהבת את הצילומים הישנים בשחור לבן מכמה סיבות, בעיקר כי המצולמים לא מתבקשים לחייך אן לא ציפו מעצמם לחייך. הביום של התמונות כמו זו שלמעלה מדגים את הנוכחות המשפחתית דרך מבט ישיר אל המצלמה וארגון הקרבה הפיסית בין המצולמים.
מובן שלפנינו משפחה, הבה ליד האם זוכה לחיבוק כי כך אמהות מתנהגות, הבן ליד האב ידיו אסופות, לא ברור אם מרגיש לא נוח או שלא מצא מקום אחר לידיים. יש מתח באחיזת הגוף אצל כולם, האם הילדים מבינים שהם מייצגים את האנושות כולה ולא רק את משפחתם הקטנה?

הפגת מיתוסים בתרבות המשפחתיות בעידן הקדום ובעידן המודרני-הדרכת הורים


הסיפור "הנסיכה על העדשה" שאיור אפשרי למצבה מודגם בתמונה העליונה מוכר לרבים, בעידן המודרני הוא אינו סיפור רווח או מלמד אך עדיין נוכח. המסר מתרכז במבחן ה"נסיכות האמיתית" דרך יכולת ההבחנה שלה בזמן שינה בעדשה. לטעמי בחנו בין השאר את שיווי המשקל שלה הגופני והנפשי. אני לא הייתי נרדמת לרגע בגובה המודגם בתמונה. מובן ש בהעדר רשתות חברתיות לא היו דרכים לבדוק מי האישה האידאלית לבן הנסיך. נחמד לחשוב שהעולם השתנה בכך שהבנות או הנשים הצעירות נמצאות בעמדת בחירה לא פחות חשובה מהנסיך ומשפחתו.
האם שבתמונה הנמוכה יחסית מחייכת כשסביבה ארבעה ילדים. כי בעידן המודרני או בסביבה שבה גדלה מוטב לחייך. קשה להאמין שהיא מחייכת פעמים רבות ביום עם עומס הכרוך בגידול ארבעה ילדים צפופים בהפרשי הגיל בינהם כפי שהם נראים בתמונה.
לא רק את מיתוס השמחה שבאמהות אני רוצה להפיג אלא את בלעדיות התפקיד שיש לאמהות בסיטואציות מסוימות.
בשני המקרים מה היינו עושות בלי סבתות או סבתות פוטנציאליות



מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...