יום שלישי, 13 בנובמבר 2018

השפעות סיפור החיים של ההורה על חוויות הילד


הזיכרונות, ההתנסויות והחוויות שאנו צוברים במהלך חיינו מעצבים את זהותנו ואת דמותנו המקצועית ויוצרים את "סיפור החיים" שלנו ואת "סיפור ההורות" שלנו. רוב האנשים המתעניינים בבלוג זה מגדלים או גידלו את ילדיהם באופן שונה מהוריהם, זאת בעיקר משום שהיו מודעים לכאב שספגו מאלו שרצו להיטיב איתם יותר מכל. אך האם החלטה כמו "לא לחזור על הטעויות של הורי" מספיקה כדי לא להעביר מסרים מסובכים או מכאיבים אחרים.
חלוקה גסה של אנשים שבחרו לעסוק בסיפורי החיים שלהם לקבוצות יכולה להצביע על שתי קבוצות: אלו שמנסים לחקור את ילדותם דרך סיפור החיים ללא עדויות מסייעות בלי לראות בעבר את מעצב ההווה. הקבוצה האחרת: אלו שמודעים לאפשרות שסוגיות חינוכיות קשות המוכרות כיום גם בסביבות נורמטיביות, כגון אלימות, התמכרויות, חרדה, דיכאון לא פסחו גם עליהם אך נתפסו באופן שונה עקב שונות של נורמות. עבורם חקירת העבר תופסת חשיבות רבה ונעשית לעתים דרך הבנת ההווה וחשיבה לאחור.
המביטים אל העבר ללא חיפוש הקשרים להווה מתעניינים יותר במקומם בחברה, בתרומתם לסביבה, במשפחה שהקימו, בהשגים שונים.
המביטים אל העבר תוך חיפוש השפעתו על ההווה מתרכזים יותר בנושאים פסיכולוגיסטים, סיפורם אינו בהכרח חלק מסיפורה של חברה והסיפור יכול להיות מוצג מזויות שונות שהאחת משלימה את חברתה ולא בהכרח סותרת אותה.



מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...