יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

הורות כשאלה מתמשכת

הרגשת ההחמצה או מודעות לפערי הבנה תלויים בנקודת המבט האישית של ההורה ואינה מצב קבוע. הורים שמודעים לאפשרות שנקודת המבט שלהם קובעת רבות מודעים גם להתבוננות מנקודות מבט אחרות ומתנסים בהן. הסכנה במודעות זו היא שילדים יכולים לקלוט את המצב הרגשי שמצוי בנקודת המבט בלי להבין את הרקע. 

ליווי הורים לילדים בגילאי בית ספר יסודי


ליווי הורים בגיל בית הספר היסודי נועד לחדד ולהעשיר את יכולותיהם של ההורים במצבי מעבר ובקשיים אישיים של הילדים. דוגמאות למצבי מעבר מאתגרים הם כיתה א' או בסיום בית הספר היסודי ומעבר לחטיבת הביניים. חלק מהילדים מאותגרים במצבים פחות ידועים כאשר נעשית החלטה על שינוי הרכב הכיתות או כשכיתה מחליפה מורה שחשובה במיוחד לקבוצת ילדים.

ליווי מקצועי מסייע בשלב הראשון להורה להבין את מרכיבי החששות שאינו מודע להם ולהתמודד בינו לבינו עם הקושי. שלב נוסף הוא הבנותיו לגבי יחסיו עם ילדו או ילדתו והדימויים שיש לו עליו או עליה. עומס רגשי לפני מצבי מעבר של ילדים יכול לפתוח סיפור מורכב יותר ביחסי ההורה והילד, הבנת הסיפור אינה דרושה בחלק מהמקרים לארוע ששימש כטריגר אך יכולה להיות בעלת חשיבות רבה בהמשך.

הפער שבין אמהות בפועל ואמהות כרעיון

אנחנו מכינות אותם בתוכנו במהלך הריון של תשעה חודשים, מכוונות חלק מאורחות החיים שלנו במהלך ההריון כדי לאפשר את התנאים הטובים ביותר לבריאותם העתידית, יולדות בעצב,  בייסורים או ברווחה יחסית. מרגע נשימתם בעולם בכוחות עצמם מתחיל מסע של עיסוק בצורכיהם וברווחתם בהווה ובעתיד. העיסוק בפערי הבנה בינינו לבינם או בינינו ובין בן הזוג שלנו לבינם הוא עיקרו של מאמר זה. רגשות אהבה לא חוסכים פערי הבנה, לא תמיד מובנים ומתקבלים. ילדים רבים אינם מודעים להיותם אהובים והורים המודעים לכך מביעים אהבה בדרכים מגוונות כדי להתמודד עם הפער.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...