יום שלישי, 10 בפברואר 2015

"זגורי אימפריה" דוגמה לתופעה הדורשת טיפול משפחתי

הסדרה "זגורי אמפריה" עוסקת ביחסי משפחה בת 10 נפשות, זוג הורים, 3 בנות ו5 בנים. בסדרה משתתפות נוסף לבני המשפחה הגרעינית שתי דמויות קרובות, סבתא, אימה של אם המשפחה וליזי (שאותה מגלמת השחקנית נינט) השכנה שהייתה חברה של אביאל הבכור בגיל הנעורים. דמות שלא יכולה להראות בסדרה אך מניעה מהלכים לא מעטים היא דמות הסב שבמותו השאיר צואה המחוללת מאבקים בין ההורים ובין הילדים להורים.
הסדרה מדגימה  מצבים בטיפול משפחתי משום שהיא עוסקת ביחסים מסובכים ובמשפחה המוגדרת "אנמשד" במונחים מקצועיים, כלומר משפחה שכל משתתפיה מעורבים האחד בחיי האחר באופן שלא מאפשר לילדים מעל גיל עשרים לעזוב את הבית, לחשוב באופן עצמאי, להתפתח או לפעול בלי קבלת הסכמה מאחד ההורים.
אחת ההגדרות למשפחה "אנמשד" היא משפחה שבה הילדים לא מצליחים לפתח זהות אינדיבידואלית משום שהם כלואים באופן שבו ההורים תופסים אותם ומקבלים את הציפיות של ההורים. דבר שמעכב אותם מליצור ציפיות עצמאיות.
המצב כולל חיים ללא גבולות ברורים בין אחד לאחר, דאגת יתר vמונעת את ההתפתחות האישית ואת האפשרות למצוא כיוון לבד.

Bradshaw הגדיר את המונח "אנמשד" כמצב שבו ילד לרוב מהמין הנגדי לזה של ההורה נעשה תחליף לבן זוג לאחד מההורים, תופעה שנראית לעין במשפחת זגורי כבר בתחילת הסדרה.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...