יום חמישי, 1 בינואר 2015

תלונות וטענות ביחסים בין בני זוג והטיפול בהן

המושג תלונה מפורש במילון ההווה של שושנה בהט ומרדכי מישור באופן הבא: התלוננות, טענה, פנייה רשמית למוסד כדי להביע אי שביעות רצון מטיפול בעניין וכו'
מה לזה ולייעוץ משפחתי? המושכ משמש בהשאלה למצבי אי מרוצות, בחיי משפחה מקבלות תלונות וטענות משקל רגשי רב יותר מאשר במערכות יחסים בעבודה או בין חברים שאינם חולקים חיים משותפים.
בשלבים שונים של חיי נישואים מעטים הזוגות שאינם מתלוננים איש על רעהו. התלונות והטענות הופכות לחלק מהתקשורת הבעייתית בין בני זוג ככל שעולה הצורך לשמור עליהן כנשק. כלומר לא תמיד ממשיכות התלונות להיות רלוונטיות אך קשה להודות בטעות כאשר יש מאבק כוח.
יהיה זה מובן מאליו ובלתי מעשי כאחד להציע לאנשים לנסות לותר על חווית הצדק או הקיפוח שלהם, יחד עם זאת האפשרות לא לבטא את התלונות בקלות באזני חברה טובה יכולה לשמור על איכות הזוגיות. ככל שאדם ממעיט לבטא תלונה נפתחות שתי אפשרויות לפחות, הראשונה היא הצטברות הכעס שגורמת לכך שהוא חייב לטפל בה בינו לבינו או בחיפוש פיתרון מעשי ולא יכול להסתפק בביטויה במערכת יחסים אחרת. אפשרות אחרת בן זוג שיודע שחולשותיו אינן מידע העובר לזרים מגלה יותר נכונות למצוא פתרון לקושי של בת זוגו או בן זוגו.
ההמלצה הזו אינה יכולה להיות חד משמעית או בגדר כזה ראה וקדש, יש מאזינים שידעו להקשיב ולא להצטרף לחווית הצדק ואי הצדק, שחרור הכעס בפני חברה דיסקרטית וסובלנית מקל על התארגנות לחיפוש פיתרון.
השאלה היא איפה מה המוטיבציה של המתלונן או המתלוננת,

לפתור את הבעיה או להרגיש צודק/ קורבן?

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...