יום שבת, 31 בינואר 2015

נישואים בכל מחיר? למען טובת הילדים? אין דבר כזה!!!

מצב רגשי יציב של ההורים כשהם חיים לפי האמת הרגשית שלהם בין אם כנשואים כחד הוריים או כגרושים ייטיב עם הילדים יותר מחיים בצל מתחים ומאבקים מתמידים ואוירה עכורה. (מצב שמתרחש כשאנשים חוששים מגרושין) מנקודת מבט זו אין מקום לכוון אנשים אם להתגרש או לא, מוטב לבחון כיצד ניתן לעשות תהליך זה באופן הטוב ביותר. או הפחות מזיק לילדים.
אחת האפשרויות היא העזרות בטיפול זוגי או בייעוץ זוגי כדי ששני בני הזוג יהיו בטוחים בהחלטם לפני שימהרו לפעול. לא פעם ארגון מחדש של ההסכם הבלתי כתוב יכול לשנות את יחסם של בני הזוג לנישואים.
מובן שעבודה עם הילדים הן כחיזוק רגשי לפני גירושין יחד עם ההורים או לבדם יכולה להועיל לילדים כמו גם טיפול במהלך התהליך או לאחריו.

ככל שהורים מפתחים מודעות למצב הרגשי שבו הם נמצאים כך עולה יכולתם לעזור לילדיהם, ייעוץ וטיפול נועדו למטרות אלו עם הורים וילדים גם יחד.

תפיסת האישה בעולם המודרני והעתיק-אין שינוי?!


בישראל של זמננו תזוהה תמונה זו עם דתיות, חרדיות והעדר ספק שמדובר באישה נשואה וקפדנית בהליכות צניעות.
מובן שמי שמכיר תמונות שצוירו באירופה במאה השש עשרה, עד התשע עשרה יודע שהתמונה מייצגת את היחס לנשים
באותו עידן, נשואות ורוקות גם יחד.
שתי האפשרויות מספרות על הצורך לשמור על דימוי צנוע ביחס לנשים, האישה מסמלת את יצר הרע משום שהיא מעוררת בגברים את מה שאינו עובר במוחם בלי שיראו נשים.
דעות קדומות מסוג זה ממשיכות להשפיע בחושך בצורות אחרות כאשר זוגות נמצאים במשבר, "גירושים הם עדיין לא כבוד גדול" למרות העלייה הגוברת במספר מקרי הגרושים בארץ ובעולם.
שינויים במצב היחסים במשפחה יכולים להתרחש כאשר אנשים הנמצאים בצורך לעבור שינוי משתחררים מגישה זו.

יעוץ משפחתי במצבי שינוי

י
אנשים לא מעטים חשים מתח וקושי כאשר בן משפחה קרוב חולה במחלה קשה או נמצא במצב שאינו ודאי. שינויים כגון: התמודדות עם חילופי תפקידים במשפחה עקב מחלה או מוות. הימצאות בסיטואציה לא צפויה כמו פיטורין, גרושין, שינויים לרעה במצב כלכלי, מעבר למקום מגורים חדש, הגירה, כולם מצבים בלתי צפויים.
החברה הישראלית אינה מעודדת הכרה במצבי משבר והודאה בחולשה ומובן ששינוי או פחד משינוי אינם מקבלים הכרה כסיבה ראויה לטיפול או ייעוץ. במבט לאחור קל יותר לאנשים שעברו שינוי ניכר להבין את המאמץ שהיו בו, הנטייה הבריאה מאפשרת לאזור כוח ולהתמודד. יש אנשים שזו דרך מחזקת עבורם ויש כאלו שמבינים באיחור את המחיר ששילמו. האחרונים מסתכלים במבט אחר על הצורך בייעוץ ובהכרה במאמץ הנפשי ובלחץ שנגרם בעקבותיו. לעתים הלחץ עצמו הוא המחיר אלא שאין לדעת מראש מה יהיו השפעותיו על המשפחה כמערכת.

חלק מהמשפחות מעריכות נכון את יכולתן לעבור משבר עקב חוזקה של הקואליציה ההורית, כאשר היקף השיתוף דרך לקיחת  החלטות והתקשורת עם הילדים אינם משתנים אין סיבה שמצב לחץ כמו פיטורים או מעבר דירה לא יטופלו נכון. לעומת זאת חוזק זוגי מובן על ידי בנים ובנות להורים בשנות השבעים והשמונים לחייהם כתנאי מגביל להתמודדות עם אבדן אחד מבני הזוג, וליתר דיוק יתכן שאחד השותפים לזוגיות טובה ואוטונומית יהיה פגיע יותר לאחר אבדן בן הזוג האחר. התרבות עלולה להגביל אדם זה מלהעזר משום שעדיין נשמרת ההתיחסות לטיפול ולייעוץ כביטוי של חולשה.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...