יום חמישי, 20 בנובמבר 2014

שלבים בחיי הזוגיות

שלב ההתאהבות

נדמה היה שמצאתי את האדם שיכל להבין ללבי יותר מכל אחד אחר בעולם. הרגשה זו הייתה הדדית. היינו על "אי בודד" מאושרים מכך שלא הופרענו על ידי הסביבה. "הפרעות" של הסביבה נתפסו כרצף שבין איום לרצון לחלוק.

שלב מאבקי הכוח
 קו מרכזי שהמשיך את מאבקי הכוח נגע להבדלים בתפיסת המשפחתיות, התערבויות ההורים מתוך רצון טוב לעזור לזוג צעיר הוסיפו מתחים. לאחר שהבנתי שטענות והאשמת הוריו לא תקדם אותנו משכתי לכיווני בלי להקפיד יתר על המידה בתחום המצפון וגיליתי הצלחות.


נזילה לכיוון שלב העצמיות

ובנתה אצלי ביטחון עצמי ביחס למקומי במשפחה וביחס לעתידי המקצועי. האמנתי ששינוי שחל בסדר החשיבות של המועדפים במשפחה מבחינת צרכיהם הוא התשובה לפתולוגיה משפחתית באשר היא. הדבר היה נכון וחשוב לתקופה ההיא בחיינו המשפחתיים.

חזרה לשלב מאבקי הכוח
ההתפתחות המקצועית שלי נחלה אכזבות, גם בן זוגי עבר משבר מסוים מבחינה מקצועית. חזרתי לתסכול מקצועי שהיה בעבר חלק ממרכיבי מאבקי הכוח.

 שלב העצמיות
בן זוגי אכן לא יכל לפתור את כל הבעיות שחויתי ואף אני הרגשתי מוגבלת ביכולותי לעזור לו. פיתוח העצמיות דרך לימודים נתן לי ביטחון ומודעות לכוחותיי. הכוחות שהבאתי תרמו לזוגיות. 

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...