יום שני, 16 בינואר 2017

הדרכת הורים בעקבות קושי של ילדים מועילה לזוגיות


אנשים רבים עסוקים בהערכה של איכות הזוגיות שלהם, במקרה הטוב-כל זוג לפי דרכו וערכיו במקרה הפחות טוב דרך קונפליקטים שנובעים מסדר עדיפויות שונה בין בני הזוג.

הורים שבאים לקבל הדרכה בקשר לבתם או לבנם מבטאים התנגדות, מוצדקת ביסודה, ביחס לניסיון של מדריך ההורים להבין את הדינמיקה בינהם. מדריכי הורים נוטים לעשות זאת בין השאר משום שהניסיון מלמד שהיחסים בין ההורים משפיעים על ילדים באזורים רבים של דרך התפקוד של הילדים.
לא תמיד נדרשת הבנה עקב הנחה שיש בעיה בזוגיות, לעתים היא נדרשת כדי לדעת מהם הכוחות של המשפחה כולה להתרכז בילד שהראה קשיי תפקוד במערכת החינוך.
לא תמיד ההורים אשמים!!! היא טענתי המרכזית, ובכלל רגשות אשמה עוד לא הועילו לאיש. למרות שרובנו עסוקים בהם.

מאחר שאני עוסקת בשני תחומים (שיטת פאולה והדרכת הורים) שלכאורא שונים זה מזה אך בפועל משיקים, אני מציעה לעתים להורים שמגיעים אלי להתייחס לחיי המין שלהם באמצעות שיטת פאולה.
היתרון של שיטת פאולה בהשוואה לשיטות טיפול מיני אחרות הוא שאין הכרח לעסוק במין כלל, העיסוק בחיזוק רצפת האגן, תשומת הלב במצב נינוח ולא מיני לפתחים ושיפור השליטה בהם, ההפרדה בין תנועתיות במין לבין חשיבה על מין ושאיפה להשגים בתחום שמוטב שלא יהיה השגי, כל אלו יכולים לסייע רבות ליחסים זוגיים.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...