יום שלישי, 17 בנובמבר 2015

סבים וסבתות-מה תפקידכם?

בייעוץ טיפולי ובליווי הורים נהוג לאתר כוחות תומכים במשפחה המורחבת כדי לסייע לתהליך השינו. אם הסבתא שלא הייתה מעורבת בקשיי המשפחה תסייע לזוג צעיר בבייבי סיטר כדי שיגיעו למפגשים עם מנחה משפחה יתכן שתבין את מצבם אחרת. מתחילים מעניין טכני ובודקים אפשרות להשפיע לטווח ארוך על מערכות יחסים. 
לעתים בדיקה כזו עם ההורים מסייעת להבין אזור אחר של בעיות במשפחה כמו מעורבות יתר של הסבים עד הפרעה להתהוות משפחה צעירה וחדשה.

מילדות להורות-מסע להבנת המובן מאליו של ההורה

טיפולים פסיכולוגיים ופיסיולוגיים שונים מעוררים אצל רבים זכרונות ומידע מעברם כילדים. העיסוק בתכנים הקשורים בילדות יכול להיות כר נרחב להבנות חשובות ויישומיות וגם סוג של התבוססות בבוץ. לעתים התפקוד כהורה משנה את זוית המבט של מי שמתבונן על עברו כילד או מי שנוטה לעסוק באשמתם של הוריו, סביבתו ותנאי לידתו טרם היה להורה. התפקוד ההורי מעלה זכרונות מגוונים. מקצתם מגדיר את סגנון ההורות ומקצתם מעורר דילמות. לעתים מבין ההורה המתבונן  את דגם ההורות שהופנם בו כילד וכיצד יכול דגם זה לקבע את סגנון ההורות שלו עצמו. פרוק הדגמים האלו משמש למבט חדש על סגנון ההורות ולגיוון ושינוי סגנון ההורות המוטבע באדם.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...