שיר של עידית ברק
שאלו ילד
מה אתה רוצה להיות
כשתהיה גדול
לקחת
את המילה רוצה
ולהכיר לה
את המילה
יכל
זה שיר מקסים בפני עצמו ולא הייתי נכנסת לניתוח שלו בהקשרים ספרותיים
אבל בהקשרים של הדרכת הורים השיר מדגים מבוגרים שחושבים בשביל ילדים ואינם מודעים להבדלים בין עולם החשיבה ודרכי ההבנה השונים בין אלו של ילדים לאלו של מבוגרים.
חשוב להיזהר מהכללות גם בעניין זה, ההתפתחות הרגשית אינה נחלקת לפי גיל ובתוכה יש גוונים רבים של סגנונות חשיבה. עדיין הבעיה המרכזית היא הקושי של מבוגרים ובעיקר הורים להבין שאינם מבינים. הקושי הוא גדול משום שיש צורך בהבנה כזו כשילדים לא משתפים ונמצאים במצבים שאינם ברורים להם עצמם. מי שמבין את המצב הזה יכול לנסות להציע לילדיו אמצעי ביטוי אמנותיים או עשייה משותפת או ניסיונות לשנות סיפורים. זאת משום שיש בשלושת אלו פוטמציאל הבנה דרך סמלים, חויה משותפת ועולם שילדים יכולים לשתף בו מהוגרים
שאלו ילד
מה אתה רוצה להיות
כשתהיה גדול
לקחת
את המילה רוצה
ולהכיר לה
את המילה
יכל
זה שיר מקסים בפני עצמו ולא הייתי נכנסת לניתוח שלו בהקשרים ספרותיים
אבל בהקשרים של הדרכת הורים השיר מדגים מבוגרים שחושבים בשביל ילדים ואינם מודעים להבדלים בין עולם החשיבה ודרכי ההבנה השונים בין אלו של ילדים לאלו של מבוגרים.
חשוב להיזהר מהכללות גם בעניין זה, ההתפתחות הרגשית אינה נחלקת לפי גיל ובתוכה יש גוונים רבים של סגנונות חשיבה. עדיין הבעיה המרכזית היא הקושי של מבוגרים ובעיקר הורים להבין שאינם מבינים. הקושי הוא גדול משום שיש צורך בהבנה כזו כשילדים לא משתפים ונמצאים במצבים שאינם ברורים להם עצמם. מי שמבין את המצב הזה יכול לנסות להציע לילדיו אמצעי ביטוי אמנותיים או עשייה משותפת או ניסיונות לשנות סיפורים. זאת משום שיש בשלושת אלו פוטמציאל הבנה דרך סמלים, חויה משותפת ועולם שילדים יכולים לשתף בו מהוגרים