יום שלישי, 31 במרץ 2015

יצירת סיפור חדש ומשותף של בני זוג כחלק מתהליך טיפולי


יחסים בין אישיים הם מוקד הטיפול הזוגי. הם משפיעים על האדם בדרכים רבות. הבעיה בהגדרה זו היא עיקרון הביצה והתרנגולת, "כיצד יוכל מטפל לאבחן מה קדם למה?" המבנה האישיותי של בני הזוג או מערכת היחסים שנבנתה, מתוכה נוצרו הרגלים ומצבים ששני בני הזוג אינם שמחים בהם. חלק לא מבוטל מהעדר שמחה בין בני זוג קשור בהיותם מושפעים ככל בני האדם מגורמים חיצוניים להם. כגון:  נורמות חברתיות, תרבותיות משפחתיות.

ייחודו של הטיפול הנרטיבי שהוא מחפש כיצד ההשפעה של נורמות כאלו מפרקת את המחבר והמשותף אצל זוגות רבים דרך איתור הנורמות שכל אחד מהם משמר. חלק מהנורמות הן מתוך משפחת המוצא וחלק מתוך השאיפות שלא מומשו במשפחות המוצא.  לרעיונות כאלו יכולה להיות השפעה רחבה על סגנון מאבקי הכוח ועל הצורך לשמר את שורשיהם. דרכי הטיפול ותפקיד המטפל נבנים על האפשרות להבין את הדינמיקה שקשורה בנראטיב השונה של שתי משפחות מוצא. יצירת נראטיב חדש היא אחת הדרכים לחדש את איכות התקשורת והקרבה בין בני זוג..

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...