יום שלישי, 28 ביוני 2016

"למה אנחנו מתחתנים עם האדם הלא נכון"? (מתוך כתבה של אלן דה בוטון, ניו יורק טיימס. תורגם ל"הארץ")

עלינו להחליף את התפיסה הרומנטית בהכרה טרגית (וקומית לעתים) בכך שכל אדם יכול לתסכל, להכעיס, להרגיז, להטריף את הדעת ולאכזב אותנו — ושאנחנו (בלי כוונת זדון) נעשה אותו דבר למישהו אחר. תחושת הריקנות וחוסר השלמות שלנו יכולה להיות אינסופית. אבל שום דבר מזה אינו חריג או מהווה עילה לגירושים. הבחירה למי להתחייב היא לא יותר מזיהוי של סוג הסבל הספציפי שלמענו היינו רוצים להקריב את עצמנו.
תפיסת העולם הפסימית הזאת מציעה פתרון להרבה מהמצוקה והחרדה שמלוות את הנישואים. זה אולי נשמע מוזר, אבל הפסימיות מקילה את הלחץ היצירתי המופרז שהתרבות הרומנטית שלנו מפעילה על הנישואים. חוסר ההצלחה של בן זוג מסוים לגאול אותנו מייסורינו ומצערנו אינו טיעון נגד אותו אדם ואינו אות לכך שהקשר ראוי להיכשל או מצריך שיפור.

הגישה הנראטיבית בטיפול זוגי ובהדרכת הורים



ההקשבה הנרטיבית שמטפלים בגישה זו מדגימים להורה את ההבנה שהחיים הם מראה בלתי פוסקת. מראה לאישיותנו.
מטפל/ת שאומר/ת לבני הזוג "שניכם סובלים" מעבה את הנרטיב המשותף ועוזר להם לדבר ולהרחיק את הבעיה. ההבדל מדרכי טיפול אחרות שבהן יש שיוך של בעיות מסוימות לכל אחד מבני הזוג הוא שבני הזוג בגישה הנרטיבית מתמודדים יחד עם הבעיה.

ההנחה של גישה זו היא שאדם מסופק הוא לרוב אדם שלקח אחריות ולכן הצליח למצוא משמעות.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...