יום רביעי, 27 בנובמבר 2019

טיפול בהפרעות קשב באמצעות הדרכת הורים


הפרעות קשב וריכוז הן תופעה שהולכת ומתפשטת, מאחר שיותר אנשים ותלמידים מזהים את עצמם כסובלים מהפרעות אלו השתנה היחס מהטלת ספק ביכולת המחשבתית של תלמידים להבנה שדרושים להם כלים ייחודיים ללמידה, זמן נוסף או תנאים שמאפשרים בידוד מרעש.

יש הורים שמגלים שהעזרות בתרופות מתאימה לילדם יותר מאשר דרכי לימוד ייחודיות ויש שאינם רוצים לערב תרופות ומנסים דרכי הוראה אלטרנטיביות, בתי ספר שמעדיפים למידה בקצב אישי או מתרכזים באמנות. למרות היתרון הרב שיש לגישות השונות מתברר כי אלו שמגלים הפרעות קשב וריכוז נדרשים להתמודדות קשה יותר כדי לתפוס מקום בחברת השוים. מאחר שבעולם המודרני קשה למצוא ערוצי הצלחה שאינם דורשים תעודות אקדמיות כולל תחומי האמנויות והיצירה נמצאים גם הורים לילדים הסובלים מקשיים אלו בתהליכי התמודדות.


אחת הדרכים להתמודדות הורים היא תמיכה מעשית בילד כאשר הוא נדרש לשיעורי בית, הכנה למבחנים ועוד. חלק מהמשימות שבהן יכולים הורים להקל על ילדיהם הן: קריאה בקול לילד וסיכום עם הילד של עיקרי הדברים, צמצום מידע לעיקר, זיהוי הדרך הקלה לזכירה על ידי הבחנה בין ארגון ויזואלי או גרפי לארגון קולי, אפילו זמזום או השמעת מנגינה בזמן קריאת הסעיפים העיקריים.

מי שמתקשה ליזום לבד מוזמן להדרכה בעניין

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...