יום שני, 5 בספטמבר 2016

מקורות המידע של בני נוער על מיניות מתוך יעל קציר הארץ

"לו אותם הורים היו באמת מתעניינים בתכנים שילדיהם צורכים באינטרנט הן דרך המחשב והן דרך הסלולרי, ולו הם היו מאפשרים שיחה פתוחה בנושא בבית, ולו היו יושבים כאמור לצפות עם הילדים ומשוחחים אחרי התוכנית על מה שראו, היו מרוויחים מכמה בחינות: ראשית, לילדים הייתה יכולה להיות כתובת לשאלות והתייעצויות בבית ולא היו פונים למקורות מפוקפקים, שנית, על פי מחקרים עולה שבבתים בהם יש שיחה פתוחה אודות הנושאים האלה, בני הנוער מתחילים להתנסות בגיל קצת יותר מאוחר ביחסי מין, שלישית, היו מכירים את עולמם של ילדיהם ומבינים מה מעסיק אותם".
למרבה המבוכה, רובנו לא ממש יודעים איך או מתי לדבר עם ילדינו על מין, ומשאירים את העבודה השחורה ליקום. במקרה הפחות גרוע הם ילמדו על כך בבית הספר, ובמקרה הממש גרוע הם ייעזרו באינטרנט ובפורנוגרפיה כדי לחפות על חוסר הידע. אבל לעתים קרובות מדי הורים שמעוניינים לדבר עם ילדיהם על מין ומיניות פשוט חוששים שאינם יודעים איך לעשות את זה, ולכן נמנעים מכך."



מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...