יום שישי, 14 באפריל 2017

התמודדות עם מאבקי כוח בזוגיות-הדרכת הורים


בני זוג רבים חשים אכזבה כאשר האדם שנראה מי שבין אותם יותר מכל זוהר ומקסים מתחיל להקשות על חייהם. אחד הקשיים שרוב הזוגות חווים הם מאבקי כוח. לו ידעו שזה יכול להיות שלב חולף היו מקבלים אותו ביתר קלות.
שלב מאבק הכוחות מגיע לאחר שלב ההתאהבות ושלב האהבה.
מרכיבים של מאבקי כוח יכולים להתבטא במעברים מהירים בין קרבה ומרחק ובהרגשה של אחד מבני הזוג שהאחר חזק יותר ביכולתו לקבוע את המעברים. ביטויים אחרים הם שליטה בכסף או הרגשה שמי שמרויח יותר חזק יותר. שימוש בשליטה בכסף עלול להכניס אנשים לקיבעון וסביר שהיה חלק מנורמות שהובאו ממשפחות המוצא. הבדלים "תרבותיים" בסגנון גידול הילדים מקבלים אופי של מאבק בין בני הזוג כאשר כל אחד מהם משוכנע שהאחר טועה.

שלב זה מסייע לצאת מפנטזיות ומבטא חוסר רצון לתת הכול. בני הזוג רבים על אותם נושאים שקודם משכו אותם זה לזה. אחת מהמטרות של הדרכת הורים וייעוץ זוגי היא ללמוד איך לריב, חשוב לא לדרדר את המצב ולא להיכנס לעלבונות קשים רק כדי לנצח. התעלמות או התנתקות במהלך ויכוח לא מקדמים את המאבק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...