יום ראשון, 1 במאי 2016

ליווי והדרכת הורים בתחום העברת מסרים לילדים בעזרת ספרים


כיצד ניתן להנות מספרים לילדים ולהעביר להם מסרים באותו זמן?

התשובה לשאלה זו פשוטה ביותר, בהתאם לאיכות הספר, הקרבה שלכם לשפה, להנאה מהספר ולתכניו ולשונו תוכלו לבחור ספרים שיעודדו מודעות לנושא מסוים. לרוב מגיבים ילדים באופן חיובי לספר או סיפור שמתאימים לגילם ולתכנים שמעסיקים אותם. העזרות בספרים מעלה למודעות של ילדים נושאים שהמודעות אליהם חלקית. תפקיד ההורים אינו מתמצא בהעברת מסרים אלא אף בעידוד העיסוק בתחומים מטושטשים.

נשים כמנהיגות וכבעלות רצון עז מופיעות בספרים:

"גבעת הגמדים" מאת יהודית מליק שירן, "הנסיכה יכולה הכול בעצמי" מאת יונה טפר, "בוטיק סיגי וחוט" מאת נורית זרחי, ובאמצעות דמות של פילה תינוקת בספרה של נורית זרחי "טינטורו פילה קטנה מאוד".

יום שישי, 29 באפריל 2016

הדרכת הורים לילדי גן

זו דוגמה לשאלה שמוטב לא לשאול.
היא גורמת לילדים לענות תשובות סתמיות או לנחש מה המבוגר רוצה לשמוע,
מוטב להפנות תשומת לב למצבו הכללי של הילד כפי שאנחנו קולטים אותו וללוות אותו בצפייה ותהייה כשהוא חוזר מהגן. אפשר לשאול אם סיפרו היום סיפור או שיחקו במשחק והאם אהב אחד מהם. מוטב לתת לו דרך ללמוד לספר על עצמו.

יום שני, 25 באפריל 2016

מטרות לטיפול ולייעוץ זוגי לבני זוג שעניינם חיזוק הזוגיות והשבת האמון

שרי1

בטיפול זוגי נדרש המטפל לשמור על הרגשת המוגנות של כל אחד מבני הזוג. המענה שנותן יועץ זוגי או מטפל משפחתי כולל מעברים בין שני בני הזוג ובין שני מצבי חשיפה שאינם מתחברים. אם מטרת הטיפול או הייעוץ לקרב את בני הזוג מוטב שהמטפל יסייע לזוג לבנות מחדש את האמון שהיה בינהם מחדש, העקרונות המובילים הם: לעודד כל אחד מבני הזוג לראות את סיפורו של האחר כאילו היה סיפורו שלו, לנטרל את ההזדהות שלו כדי שלא יגרר להעדפה של אחד מבני הזוג, לשמור על איזון בין מידת ואופן החשיפה של כל אחד מהמטופלים ביחס לאחר, להבין את השונות ביכולת לחשיפה של כל אחד מבני הזוג ולעודד שיתוף בין שני בני הזוג בנושא.

יום ראשון, 24 באפריל 2016

הדרכת הורים לעידוד היכולת לשמור על בני נעורים

החשיפה של בני נוער לעולם הגדול דרך האינטרנט ואמצעי תקשורת אחרים מצמצמת את סמכות ההורים ומקשה עליהם
להגן על ילדיהם מסכנות שונות. לעתים הרגשת המוגבלות שמצב זה יוצר מבלבלת את ההורים ביחס לתקשורת יום יומית ופשוטה.
הנחיית הורים נועדה לעשות סדר במצבים כאלו ולאתר דרכים להרחבת תחומי התקשורת. חיבור רגשי בין הורים לילדים הוא דינמי וניתן לארגנו לפי צרכים משתנים.

יום רביעי, 20 באפריל 2016

תמונות ופרושן לפי הזמן והמקום בהנחיה משפחתית ובליווי משפחות


סבי וסבתי נראים כאן בצילום של ראשית נישואיהם, ארץ ישראל 1921, הם מישירים מבט אל המצלמה ולא מנסים לחייך כפי שנהוג היום. הבגדים, הצבעים והרקע שברור ממנו שהצילום נעשה בחנות צילום מעידים על התקופה.
שפת הגוף שלו נוחה פחות משלה, יש קרבה ויש צמצום רגשות. זו תמונה מתוכננת שנעשתה מתוך צורך ולא במהלך ארוע. לו הייתה מצולמת היום היה ראוי לשאול "האם לא היו ארועים במשפחה הזו ומה זה מספר על המשפחה?"
צילום כזה נדיר בימינו, אנו חיים את רוח התקופה וחסרים פרספקטיבה לתרבויות אחרות כדי לאזן את יכולתנו להשפיע על ילדינו.

יום חמישי, 14 באפריל 2016

תגובות של הורים לפניות מערכת החינוך ולהצעה להנחיה משפחתית

רוב ההורים מעדיפים לחשוב ש"הכול בסדר" ביחסיהם עם ילדיהם וביחסים הזוגיים שלהם. עמדה זו מקשה עליהם להיפתח להנחיה משפחתית כאשר אחד הילדים עובר שינוי ומגלה קשיי התמודדות.
הצורך בהנחיה משפחתית מוצע במקרים רבים דרך מוסדות החינוך.
אכן. לא תמיד מעמידים אנשי החינוך את הילד המרכז עניינם ולא תמיד ביכולתם להתמודד עם אתגרים נוספים.
במצבים כאלו חיפוש הבעיה במסגרת המשפחתית מעורר התנגדות מוצדקת מצד המשפחה. אלא שחיזוק הילד או המשפחה אינם יכולים להזיק. לו היתה הפניה מצד מוסדות החינוך מתקבלת כהזדמנות לפנאי משותף ועניין היו ההורים יכולים להעזר ביתר קלות ולתמול באנשי נמערכת החינוכית במקום לחוש מותקפים.

מהי הדרכת הורים

  הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי/לימודי/טיפולי שבמהלכו הורים מקבלים כלים, ידע, תובנות ומיומנות בנוגע למערכת היחסים שלהם עם ילדיהם. הדרכת הורים...